Top

Snažíte sa otehotnieť? Jedálniček vášho partnera je tiež dôležitý

Snažíte sa otehotnieť? Jedálniček vášho partnera je tiež dôležitý

Plánujete s partnerom bábätko a chcete, aby sa vám sen o rodine splnil čo najskôr? Pozrite sa na to, čo sa nachádza na vašich tanieroch. Práve výživa výrazne ovplyvňuje kvalitu spermiogramu a môže urýchliť čakanie na pozitívny tehotenský test.

Pri snahe o bábätko je okrem vašej psychickej pohody a zdravia dôležité aj zdravie vášho partnera. Vo všeobecnosti sa mužská plodnosť hodnotí podľa spermiogramu. Aby bol v poriadku, potrebuje vaša polovička dostatok spánku, obmedziť alebo skoncovať s fajčením, mať pravidelný pohyb a zdravú stravu.

Práve so stravou vášmu partnerovi ako milujúca partnerka môžete pomôcť. V prípade, že váš partner rád varí, stačí mu len ukázať pár inšpirácií, ktorými môže obohatiť svoje recepty. Ak však varenie nie je jeho silnou stránkou, vezmite početnosť vašej rodiny do svojich rúk.

Dostatok zinku je základ

Zinok je jedným z prvkov, ktorý hrá najdôležitejšiu úlohu pri kvalite a kvantite spermií. Dokazujú to aj výsledky testov, ktoré jednoznačne poukázali na to, že neplodní muži majú nízku hladinu zinku.

Ako zabezpečíte, aby ho mal váš partner dostatok? Naservírujte mu ustrice, kraba, cereálie, orechy, strukoviny alebo mliečne výrobky. Prípadne môžete začať deň vhodením šumivej tablety zinku do pohára s vodou.

Aminokyseliny v tmavej čokoláde

Čokoláda je výborným antioxidantom a súčasne obsahuje aminokyseliny, ktoré podporujú mužskú plodnosť. Okrem toho účinne bojuje proti voľným radikálom a je známym afrodiziakom. Tak smelo do pečenia čokoládových dobrôt.

Oriešky a semienka pridávajte všade

Ďalšou nevyhnutnou superpotravinou sú oriešky a semienka. Obsahujú množstvo omega-3 mastných kyselín, ktoré pomáhajú zlepšovať krvný tlak a zvyšujú počet spermií. Ako ich dostať do stravy? Pribaľte manželovi do práce zopár lieskovcov a na večeru pripravte tekvicovú polievku so semiačkami alebo lososa.

Vitamíny C, D a B12

Okrem zinku sú pre plodnosť mužov mimoriadne dôležité aj vitamíny C, D a B12. Vitamín C preukázateľne zvyšuje pohyblivosť aj množstvo spermií. Vitamín B12 je kľúčovým vitamínom pre celkové zdravie mužských reprodukčných buniek a vitamín D zvyšuje hladinu testosterónu a zlepšuje ich pohyblivosť.

Do jedálnička zaraďte vitamín C v podobe citrusového ovocia (napríklad kiwi či pomaranče) a zeleniny (napríklad brokolica, ružičkový kel, kapusta alebo zemiaky). Vitamín B12 naservírujte vášmu miláčikovi v podobe morských plodov, mliečnych produktov alebo cereálií. Čerstvá ryba, syr a domáce vajíčka doplnia potrebnú hladinu vitamínu D.

Nebojte sa cesnaku

Cesnak je rovnako ako čokoláda prírodným afrodiziakom, aj keď nie je pre každého. Ak vám neprekáža jeho aróma, pridávajte ho do jedla tak často, ako je to možné. Cesnak obsahuje dve zložky, ktoré pôsobia takmer zázračne na mužské zdravie – alicín a selén.

Alicín dokáže ochrániť spermie pred poškodením a navyše upravuje krvný tlak. Selén je zase antioxidant, ktorý zlepšuje pohyblivosť spermií. Cesnak sa dá servírovať na mnoho spôsobov. Okrem tradičných hrianok s cesnakom či cesnakovej nátierky si môžete pridať cesnak nastrúhaný aj do dresingu k zeleninovému šalátu. 

Popri všetkej starostlivosti o jedálniček vášho drahého nezabúdajte aj na seba. Starajte sa o svoje telo a oblúkom sa vyhýbajte infekciám či zdravotným komplikáciám. Práve tie vám môžu snahu o bábätko mimoriadne skomplikovať. Používajte bavlnenú spodnú bielizeň a umývajte intímne partie emulziami určenými na intímnu hygienu, ktoré nepoškodzujú jej prirodzenú mikroflóru.