Top

Túžite po bábätku? Prečítajte si 7 rád, ako otehotnieť

Túžite po bábätku? Prečítajte si 7 rád, ako otehotnieť

Príroda to zariadila tak jednoducho a prirodzene. Bohužiaľ, občas jej to trošku trvá. Čakanie na bábätko sa však dá urýchliť. Poradíme vám, čo pridať do stravy a na čo si dať pozor, aby ste sa čím skôr dočkali pozitívneho tehotenského testu.

Cesta za bábätkom býva rôzna. Každú ženu čaká iná. Najdôležitejším krokom je rozhodnutie, že sa chcete stať mamou. Keď už ste si istá, je načase pripraviť svoje telo na túto náročnú úlohu. Vďaka správnym cvikom, vitamínom i bylinkám budete fit a zvýšite šance na otehotnenie.

Pri snahe o bábätko je nevyhnutné, aby úpravu v životospráve a zvykoch urobil aj partner. Napriek tomu, že dieťatko sa vyvinie vo vašom tele, aj on sa podieľa 50-timi percentami na jeho zdraví.

1. Poznajte svoj menštruačný cyklus

Ak ste sa doteraz nezaujímali o svoj menštruačný cyklus a maximálne ste si značili termín poslednej menštruácie, je načase to zmeniť. Otehotnieť môžete len počas ovulácie, ktorá nastáva približne v polovici cyklu. Na zistenie najvhodnejších dní na otehotnenie vám pomôže náš starší článok, v ktorom sa naučíte vypočítať svoje plodné dni.

2. Zbavte sa alkoholu a cigariet

Je vedecky dokázané, že cigarety znižujú plodnosť mužov aj žien. Ak skoncujete s týmto zlozvykom, výrazne zvýšite svoje šance na otehotnenie. Okrem toho ten, kto sa rozhodol byť rodičom, nesie zodpovednosť aj za zdravie a kvalitu života svojho bábätka. Priviesť novorodeniatko do nefajčiarskeho prostredia je správnou cestou.

Pri snahe o otehotnenie je vhodné obmedziť aj pitie alkoholu. Riziko tkvie predovšetkým v tom, že chvíľku trvá, kým zistíte, že ste naozaj tehotná. V tomto čase môže byť niekoľko pohárikov alkoholu veľmi nebezpečných pre vyvíjajúce sa dieťatko.

3. Zbytočne sa nestresujte

Stres je nepriateľom dnešnej doby. Ovplyvňuje zdravie, vitalitu a v neposlednom rade aj otehotnenie. Snaha o bábätko môže byť rovnako stresujúca ako čokoľvek iné. Predovšetkým, ak sa dlhšie nedarí.

Pomôže relaxačná masáž, pobyt na čerstvom vzduchu alebo príjemná spoločná večera. Skúste na chvíľku hodiť starosti za hlavu. Vieme, nie je to jednoduché a nemusí sa vám to podariť na prvý pokus. Skúšajte to, dá sa naučiť relaxovať.

 

ako_otehotniet

4. Doplňte nevyhnutné vitamíny

Niektorých vitamínov nie je nikdy dosť. V prípade plánovaného tehotenstva je to predovšetkým:

  • vitamín D,
  • vitamín B6 (pyridoxín),
  • zinok,
  • kyselina listová.

Môžete ich dopĺňať v podobe piluliek alebo sa snažte pridať do stravy viac špenátu, vajíčok, banánov a orieškov. Pre vašu polovičku je zase ideálna kombinácia zinku, kyseliny listovej a vitamínu C, ktorá zlepšuje kvalitu spermií.

5. Pomôcť môžu aj bylinky

Bylinky dokážu ovplyvniť množstvo dôležitých procesov v ľudskom tele. Už „babky“ bylinkárky vedeli, ako pomáhať ženám v ceste za dieťatkom.

Pre ženy má mimoriadne priaznivé účinky drmek obyčajný, ktoré sa ľudovo nazýva aj mníšske korenie. Táto bylinka dokáže ovplyvňovať množstvo hormónov, stabilizuje tvorbu prolaktínu a napomáha pravidelnej ovulácii. Z bylinky sa dá piť čaj alebo ju dostanete vo forme kvapiek.

6. Obmedzte kúpanie v horúcej vode

V prípade žien nemá teplo negatívny vplyv priamo na otehotnenie alebo kvalitu vajíčok. Problémom je skôr teplá voda, v ktorej sa nachádza väčšie množstvo baktérií. Tie môžu spôsobiť infekcie v podobe zápalu močových ciest alebo kvasiniek, ktoré otehotnenie skomplikujú.

intimne_utierky

 

Tip: Infekciám zabránite aj nosením bavlnenej spodnej bielizne a pravidelnou intímnou hygienou, ktorá nenarúša prirodzené prostredie.

U mužov je to presne naopak. Teplo ich plodnosti zásadne škodí. Časté kúpanie alebo saunovanie výrazne znižuje počet spermií. Ak túžite po bábätku, skúste svoju polovičku presvedčiť, aby sa nejaký čas držala v chlade. Okrem toho pozor aj notebook na kolenách.

7. Zvoľte správny druh cvičenia

Šance na otehotnenie zvyšuje aj šport. Ak ste doteraz necvičili, nezačínajte s náročnými zostavami. Radšej zvoľte jednoduchšie cviky alebo prirodzený pohyb, ako ľahšiu turistiku alebo bicyklovanie. Vhodná je aj joga alebo pilates.

Popri snahe o otehotnenie a úpravách životosprávy nezabudnite na to najdôležitejšie. Príroda dala ženskému telu neuveriteľnú silu a schopnosti, aby zvládlo priviesť na svet bábätko. Verte jej aj samej sebe. Nesnažte sa tlačiť na pílu, aj keď je to veľmi ťažké. Všetko má svoj čas a vaše telo vie najlepšie, kedy je ten správny okamih.